Het vinden van de juiste naam voor jouw bedrijf

Het opstarten van je eigen bedrijf is spannend. Er komen veel dingen kijken bij het realiseren van je eigen zaak. Je denkt na over je product of dienst en de doelgroep die je wilt bereiken. Wanneer je weet wat je gaat doen, waarom je het gaat doen, voor wie je het gaat doen en hoe je het gaat doen, kun je verder kijken naar omliggende zaken. Wat wil je als merk uitstralen? Wat wordt je huisstijl, hoe herkennen mensen je? En ook belangrijk: wat wordt je bedrijfsnaam?

Het bedenken van je bedrijfsnaam 

Bij de totstandkoming van je nieuwe bedrijfsnaam moet je je product of dienst en je doelgroep centraal te zetten. Je doelgroep moet zich uiteindelijk aangesproken voelen door jouw bedrijfsnaam. Wat je kan doen is enkele namen testen onder je doelgroep om te kijken welke de voorkeur heeft. Ook kun je de kernwaarden van je bedrijf op een rij zetten. Van hieruit kun je gaan brainstormen over de naam. 

Handige tips om toe te passen

Bij het bedenken van je bedrijfsnaam is het handig de enkele dingen in je achterhoofd te houden. Mensen onthouden korte namen sneller. Gebruik bijvoorbeeld niet meer dan 3 lettergrepen. Ook voelen mensen zich vertrouwd bij namen die vloeiend en makkelijk uit te spreken zijn. Hou het dus kort en krachtig!  

Belangrijke dingen om op te letten

Wanneer je een bedrijfsnaam gekozen hebt is het belangrijk om te checken of niet meer mensen op dit goede idee zijn gekomen. Dit kun je te doen door te googelen. Maar wanneer je zeker wilt zijn van je zaak en niet in de problemen wilt komen kun je bij professionals je bedrijfsnaam checken. Zo weet je zeker dat jouw bedachte naam uniek is en dat je geen inbreuk maakt op de merkrechten van iemand anders.  

Hierna is jouw bedrijfsnaam klaar om de wereld te veroveren! 



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

4 × een =