3 tips voor jouw business blog

MacBook Pro on table beside white iMac and Magic Mouse

Als ZZP’er wil jij je kennis graag met anderen delen. Je wil laten zien welke expertise je hebt, hoe je dit hebt ingezet voor je klanten en hoe anderen met jouw kennis of tips aan de slag kunnen gaan. Maar hoe zet je nou een blog op? Hoe vaak ga je bloggen? En waarover ga je bloggen? Met deze drie tips wordt jouw zakelijk blog een groot succes.

Blog alleen over jouw expertise

Er zijn genoeg voorbeelden op internet te vinden van online marketing blogs die claimen over één expertise te bloggen, maar eigenlijk over vrijwel alles binnen het online marketing gebied bloggen. Ook leuk. Als je domeinnaam toevallig Frankwatching.com of Marketingfacts.nl is. Niet het geval? Blijf dan vooral bloggen over jouw kennis over zakelijk vloggen, het creëern van toffe banners of het optimaliseren van Google Ads campagnes.

Geef ook niet gelijk alles weg in één blog. Verdeel jouw kennis over meerdere blogs. Eén lang blog over het registreren van je domeinnaam, je hosting en het thema van je blog zorgt voor duurzame content (content die over een jaar nog steeds relevant is), maar je kan het ook opdelen. Zo biedt je waarde aan je bezoekers waardoor ze elke week of elke maand weer terug willen keren naar jouw website. En niet naar Frankwatching.

Optimaliseer je blog

Er zijn genoeg blogs die geen meta titels en meta descriptions hebben ingevuld. Wordt dan maar eens gevonden in Google. Dit online marketing blog pakt het anders aan. Zij maken bijvoorbeeld gebruik van Yoast SEO. Hiermee kan je aan elke category en elk blog een meta titel en meta description meegeven. Kost je per blog hoogstens een minuutje tijd, maar het levert je veel mooie posities op. Als je ze goed optimaliseert, tenminste.

Investeer in een website

Jouw blog is een verlengde van jouw bedrijf of jij als merk. Natuurlijk kan je voor een gratis WordPress thema kiezen, maar waarom niet een website laten maken? Dan kan je zelf aangeven hoe je je website eruit wil laten zien, hoe je je blog wil laten weergeven en wordt de structuur al goed voor je ingevuld. En eerlijk is eerlijk: het is zoveel professioneler om een op maat gemaakt blog of een op maat gemaakte website te hebben. Het is onderdeel van jouw merk, dus waarom niet investeren in zo iets belangrijks?

Actieonderzoek



Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zestien − veertien =