Blog

Remarketing: hoe doe ik dat?

Remarketing: hoe doe ik dat?

Er komen allerlei verschillende mensen op je website. Lang niet iedereen zal tijdens het eerste bezoek iets kopen op jouw website. Mensen twijfelen nou eenmaal en willen zeker weten dat ze de juiste keuze maken als ze een product aanschaffen. En jammer genoeg zijn er […]

3 tips om efficiënt om te gaan met je mails

3 tips om efficiënt om te gaan met je mails

E-mail is niet meer weg te denken uit ons leven. Het is zelfs het meest gebruikte communicatiemiddel over de hele wereld. We mailen ons dan ook suf. Op het werk, in de trein, maar ook zeker thuis checken we onze mail vaak. We krijgen mailtjes […]

Als zzp’er boekhouding zelf doen of uitbesteden?

Als zzp’er boekhouding zelf doen of uitbesteden?

De boekhouding, het hoort er nou eenmaal bij. Het is zeker niet het leukste taakje, maar het moet toch echt gebeuren. Er wordt al snel gekozen om de administratie uit te besteden aan een boekhouder, omdat we liever een avondje Netflix kijken dan een avond met de boekhouding opgescheept zitten. Maar is dit wel de juiste keuze? Of is het toch verstandiger om de administratie zelf te doen? We zetten de verschillende opties voor je op een rijtje.

Zelf doen

De boekhouding wordt dan niet altijd als leuk ervaren, maar het brengt wel een paar voordelen met zich mee. Als je net bent begonnen als zzp’er is de administratie nog niet zo groot en kan je deze prima zelf doen zonder dat je er veel tijd aan hoeft te besteden. Je moet wel wat afweten van de administratie, maar op internet is tegenwoordig alle informatie te vinden, dus dat zit wel goed. Als je de boekhouding zelf doen, houd je het overzicht goed voor je. Je houdt zelf alles goed in de gaten en kunt inspringen als het een keer financieel niet zo goed gaat.

De tussenweg

Je kunt ervoor kiezen om een boekhouder voor zzp in te huren of de administratie zelf doen, maar er is ook nog een middenweg. Je kunt de boekhouding namelijk ook voor een gedeelte uitbesteden. Veel zzp’ers kiezen voor deze optie. Je doet zelf de boekhouding en doet omzetbelasting aangifte, de boekhouder doet op zijn beurt de inkomstenbelasting en controleert de administratie. Een voordeel van deze manier van doen, is dat je het inzicht in de financiën houdt, maar ook zeker bent dat je de administratie goed doet.

Alles uitbesteden

En dan is er nog de optie om alles uit te besteden aan een boekhouder. Als je geen verstand hebt van de administratie of als je er simpelweg geen tijd of zin in hebt, is dit een goede keuze. Je hoeft geen tijd en moeite meer te besteden aan het bijhouden van financiën en het doen van aangiftes, dit doet de boekhouder voor je. Je houdt zo veel tijd over voor je onderneming of voor dat ene avondje Netflix. Een nadeel van het uitbesteden van de administratie is dat je minder goed weet hoe je er voor staat. Je moet je boekhouder blind kunnen vertrouwen, jij bent uiteindelijk toch de verantwoordelijke.

Wat is CAD en wat kun je ermee?

Wat is CAD en wat kun je ermee?

CAD, misschien heb je er wel eens van gehoord of misschien zegt het je helemaal niks. Als je in de techniek werkt, weet je waarschijnlijk wel wat het is. CAD is namelijk een afkorting die je regelmatig tegenkomt in de techniek. Zo zijn er bijvoorbeeld […]

Wat is dropshipping?

Wat is dropshipping?

Misschien heb je er wel eens van gehoord of misschien zit je eraan te denken om met dropshipping te beginnen. Steeds veel meer mensen doen aan dropshipping. Het is erg handig, want je hoeft de producten die je wilt verkopen niet in te kopen en […]

3 redenen om een tekstschrijver in te huren

3 redenen om een tekstschrijver in te huren

Ben jij de eigenaar van een website of misschien wel een webshop? Dan weet je vast wel dat content ontzettend belangrijk is op het internet. En dan hebben we het over kwalitatief goede content, niet over iets wat je hebt gekopieerd en geplakt van internet. Maar waarom zou je een tekstschrijver inhuren? Je kunt het toch ook prima zelf? Je kunt het natuurlijk zelf doen, maar hoeveel tijd kost je dit? En weet je hoe je SEO-geoptimaliseerde teksten schrijft?

Google

We googlen allemaal wel eens wat. Als we op zoek zijn naar een nieuwe jas, googlen we dit eerst. Of als we willen weten wat we tegen de griep kunnen doen, googlen we het. Wist je dat er zo’n 40.000 zoekopdrachten per seconde uitgevoerd worden op Google? Het is dan ook belangrijk dat de teksten op jouw website goed scoren op Google. Als je website goed scoort, komen er namelijk meer bezoekers naar je website. Je moet rekening houden met titels, tussenkoppen, zoekwoorden, meta descriptions en nog veel meer. Als je hier geen verstand van hebt, kun je het beste een tekstschrijver inhuren. Deze weet hier namelijk alles van.

Een andere blik

Je weet zelf natuurlijk erg veel af van de producten of diensten die je verkoopt. Hierdoor kan het zo zijn dat je je teksten zo schrijft alsof de lezer ook alles al weet. Terwijl de bezoekers er vaak niet heel veel vanaf weten. Een tekstschrijver kijkt met een hele andere blik naar jouw producten en schrijft misschien hele andere teksten dan jij doet. Soms is het dan ook erg goed om iemand met een andere blik en andere inzichten naar jouw website te laten kijken.

Grotere kans op conversie

Als je een tekstschrijver jouw teksten op de website laat schrijven, creëert dit een grotere kans op conversie. Een tekstschrijver weet namelijk precies wat hij/zij doet. Er wordt niet alleen rekening gehouden met Google, maar ook met de klant. Wat wil de klant precies? Heb je hier al eens over nagedacht? Dit kun je goed toepassen in de content op jouw website. Zoekt de klant informatie? Plaats dan informatieteksten op de website. Een tekstschrijver doet onderzoek naar jouw klanten en kijkt waar zij naar zoeken.

3 tips om je pakketje goed te verpakken

3 tips om je pakketje goed te verpakken

Ben jij een webshop begonnen? En komen de eerste bestellingen al binnen? Voordat je een webshop start, moet je natuurlijk over een aantal aspecten nadenken. Een daarvan is de verzending van je pakketjes. Hoe wil je de bestellingen gaan versturen? Kleine pakketjes kunnen met de […]

Slim investeren in cryptocurrency

Slim investeren in cryptocurrency

Cryptocurrency, je hebt er vast wel eens van gehoord. Tegenwoordig is het erg populair om in digitale munten te investeren. ‘Het geld van de toekomst’ wordt het ook wel genoemd. Met cryptocurrency kun je online betalen en snel en gemakkelijk geld overmaken naar iedereen over […]

Zo geef jij een goede presentatie

Zo geef jij een goede presentatie

Presenteren, sommigen doen het met gemak en anderen hebben er een hekel aan. Iedereen zal vroeg of laat wel eens moeten presenteren. De een is er beter in dan de andere, maar het leuke is; presenteren kun je leren. Het is helemaal niet zo moeilijk dan je waarschijnlijk denkt. Als je je goed voorbereid moet het vast wel goed komen. Om je te helpen met je aankomende presentatie hebben wij 3 tips voor je op een rijtje gezet.

Voorbereiding!

Ze zeggen wel eens goede voorbereiding is het halve werk. Dit klinkt natuurlijk een beetje cliché, maar het is wel echt waar en al helemaal met presenteren. Zorg dat je het verhaal dat je wilt vertellen van top tot teen kent. Gebruik geen moeilijke termen, maar vertel het verhaal in je eigen woorden. Zo maak je het verhaal meer persoonlijk en dit vinden de luisteraars prettig. Maar hoe doe je dit nou? Schrijf de tekst uit en dan is het een kwestie van oefenen. Oefen het verhaal totdat je deze uit je hoofd kunt vertellen.

Lichaamshouding

Tijdens een presentatie gaat het niet alleen om het verhaal dat je verteld, het gaat ook om de uitstraling. Als je als een zoutzak voor een groep met mensen staat, is dit voor het publiek niet prettig om naar te kijken. Ga thuis eens voor de spiegel staan en oefen je presentatie. Zorg dat je stevig in je schoenen staat en een open houding aanneemt. Ga dus niet met je handen over elkaar staan, maar houdt je handen relaxt naast je.

Maar niet alleen de houding is belangrijk, ook de kledingstijl draagt bij aan het geven van een goede presentatie. Pas je kledingstijl aan, aan de groep die je voor je hebt.

Presenteren in het Engels

Presenteren in het Nederlands kan al erg lastig zijn, in het Engels voor een groep staan kan dan nog moeilijker zijn. Er is een cursus presenteren in het Engels waar je de Engelse taal goed leert te beheersen, maar heb je hier geen tijd voor? Ook bij het presenteren in het Engels draait het vooral om oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Zorg dat je de woorden in het Engels goed uitspreekt en let op de grammatica. Maak je vooral geen zorgen om je accent, iedereen heeft namelijk een accent.

Online marketing zelf uitvoeren vs. uitbesteden

Online marketing zelf uitvoeren vs. uitbesteden

Online marketing is de laatste jaren enorm gegroeid en blijft voorlopig ook steeds belangrijker worden. Het maakt eigenlijk niet uit in welke branche u werkzaam bent, online marketing wordt overal toegepast. Immers begint het meeste internetverkeer bij de populaire zoekmachines, met Google als nummer 1. […]