3 tips om je pakketje goed te verpakken

3 tips om je pakketje goed te verpakken

Ben jij een webshop begonnen? En komen de eerste bestellingen al binnen? Voordat je een webshop start, moet je natuurlijk over een aantal aspecten nadenken. Een daarvan is de verzending van je pakketjes. Hoe wil je de bestellingen gaan versturen? Kleine pakketjes kunnen met de brievenbuspost, maar al wat grotere producten moeten al snel in een doos verstuurd worden. Maar hoe verpak je dit nou goed?

Verzendlabels

Zonder verzendlabel gaat je pakketje helemaal nergens naar toe. Dit label is dan ook erg belangrijk, want zonder verzendlabel kan het pakketje niet gescand worden en dus ook niet gevolgd worden door de klant. Tegenwoordig hebben bijna alle pakketten een track en trace code, zodat je precies kunt zien waar het pakketje op dit moment is. Zorg ervoor dat dat je de naam en het adres goed spelt, anders kan er namelijk nog wel eens wat fout gaan. Gebruik ook geen schuingedrukte of onderstreepte letters. Dit kan er namelijk voor zorgen dat het pakketje niet gescand kan worden.

Verpakkingsmateriaal

Niet alleen de verzendlabels zijn belangrijk, ook het verpakkingsmateriaal is van belang. Je moet je producten veilig verpakken, zodat er onderweg niks kapot kan gaan. De wijze van inpakken, kan de kans op schade beperken. We raden het gebruik van kartonnen dozen aan, deze zijn namelijk erg sterk en gaan niet zo snel kapot. Gebruik sterke tape om te voorkomen dat de doos open kan scheuren. Je kunt bijvoorbeeld bedrukte tape bestellen met het logo van jouw merk erop of duct tape uit de winkel halen.

Maak het persoonlijk

Een webshop is erg persoonlijk. Als je bijvoorbeeld handgemaakte sieraden verkoopt, wil je een persoonlijke sfeer op de website creëren. Een pakketje kan je dan ook erg persoonlijk maken. Je kunt bijvoorbeeld uniek verpakkingsmateriaal kiezen. Zo valt het pakketje op en ziet het er ook nog eens erg leuk uit. Ook een handgeschreven bedankje bij de bestelling in geeft het pakketje een persoonlijke touch. Je bouwt zo een band op met de klant en dit kan ervoor zorgen dat degene nog een keer bij jou besteld.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

negen − 8 =