Online marketing zelf uitvoeren vs. uitbesteden
Online marketing is de laatste jaren enorm gegroeid en blijft voorlopig ook steeds belangrijker worden. Het maakt eigenlijk niet uit in welke branche u werkzaam bent, online marketing wordt overal toegepast. Immers begint het meeste internetverkeer bij de populaire zoekmachines, met Google als nummer 1. Geen wonder dat veel bedrijven hier druk mee bezig zijn, maar ook voor de kleine bedrijven is dit zeer interessant. Als u ook daadwerkelijk internet marketing wilt gaan toepassen bij uw bedrijf, kunt u er nog voor kiezen om dit zelf te doen of om dit uit te besteden aan een online marketing bureau. Beide manieren hebben zo zijn voor- en nadelen. In dit artikel zal ik de twee manieren lijnrecht tegenover elkaar gaan zetten, zodat u een weloverwogen keus kunt gaan maken.
Hoe zit online marketing in elkaar?
Eerst is het handig om te weten wat er precies onder online marketing valt. Op deze manier kunnen we goed inzoomen op de verschillen tussen het zelf uitvoeren en het uitbesteden aan een online marketing bureau. Online marketing is eigenlijk alle marketing die op het internet gebeurd. Hierbij moet u denken aan zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren, conversie optimalisatie en social media marketing. Alle aspecten zijn binnen online marketing met elkaar verbonden. Zoekmachine marketing is daarbinnen erg belangrijk, want in tegenstelling tot social media marketing, zijn mensen hier al opzoek naar u of uw product of dienst. Door op juist dat moment in beeld te komen bij uw klanten is de kans op conversie een stuk hoger.
Een online marketing bureau inhuren
Om dit voor elkaar te krijgen kunt u dus een online marketing bureau inhuren. Zij zijn gespecialiseerd in het uitvoeren van deze werkzaamheden en dus heeft u hier (bijna) geen omkijken naar. Uw internet marketing zal hier in goed handen zijn en zij zullen bezoekers naar uw website krijgen. Een nadeel hiervan is dat het natuurlijk geld gaat kosten. Echter wanneer u in zee gaat met een goede online marketing bureau, zullen deze kosten zich vanzelf weer terug gaan verdienen. U zult dit dan ook moeten gaan zien als een investering. Doordat het bureau meer bezoekers naar uw website weet te krijgen en ervoor zorgt dat zij meer zullen converteren, gaat u meer geld verdienen en zijn de kosten er zo uit.
Online marketing zelf uitvoeren
Wanneer u het toch de investering niet waard vindt en de online marketing zelf wilt gaan uitvoeren, is dit natuurlijk ook mogelijk. Er zijn immers tal van werkzaamheden die zelf uit te voeren zijn. Daarnaast is er ook veel kennis over internet marketing te vinden op, natuurlijk, het internet. Echter zal het veel tijd gaan kosten om dit zelf allemaal uit te zoeken en het daarna uit te voeren. Kort door de bocht is de afweging eigenlijk tijd of geld. Echter moet er hierbij wel rekening gehouden worden met de expertise die een online marketing bureau bezit. Zij zijn hier dagelijks mee bezig en zijn ook op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Dit zorgt ervoor dat zij ook uw bedrijf online tot een succes kunnen maken en de investering voor u terug verdienen.