Promotiemateriaal bedrukken

Hoe zorg je ervoor dat dat het promotiemateriaal dat je met jouw logo en bedrijfsnaam laat bedrukken zo effectief mogelijk wordt ingezet? Dat is afhankelijk van drie factoren. In dit artikelen leggen we uit hoe ook jij maximaal scoort met het bedrukken van promotiemateriaal.

Tip 1: laat promotiemateriaal bedrukken dat past bij de merkbeleving

Veel promotiemateriaal is goedkoop en in grote hoeveelheden te bestellen. Dat is op zich prima, maar pas hier wel mee op. Het laatste dat je wilt is een product dat puur op basis van budget wordt gekozen en dat vervolgens helemaal niet aansluit bij jouw merk. Bepaal eerst voor jezelf wat de kernwaarden van je bedrijf zijn. Samen met een professioneel bedrijf maak je daarna de vertaalslag naar opvallend promotiemateriaal.

Tip 2: originaliteit voorop

Je kunt vrijwel alle soorten promotiematerialen laten bedrukken, dus kies een product dat op een originele manier aansluit bij je bedrijf en bij je doelgroep. Dat geldt ook voor de tekst die je op het promotiemateriaal laat drukken. Gebruik meer dan alleen je logo en bedrijfsnaam, en geef de kernwaarden van je bedrijf weer in een leuke slogan.

Tip 3: kies een product dat de ontvanger ook echt gebruikt

Je slaat de plank mis wanneer je bijvoorbeeld een pen als relatiegeschenk aan een bouwvakker geeft. De kans dat deze hem ook echt gebruikt is vrij klein. Wat wel werkt is bijvoorbeeld een Bluetooth speaker die op de bouwplaats of in de auto gebruikt kan worden. Op die manier verbind je mensen aan je bedrijf creëer je veel meer ‘exposure’ voor jouw merk.

Laat je goed informeren

Je bent in eerste instantie ondernemer, geen marketeer. Laat je daarom vooraf goed informeren door een specialist. Die helpt je bij het uitzoeken van promotiemateriaal op basis van jouw wensen en eisen en vertelt je meer over de opties voor het bedrukken daarvan.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vijf × 3 =