Wat is het data gedreven Google AdWords attributiemodel?

Wat is het data gedreven Google AdWords attributiemodel?

Google Ads, voorheen Google AdWords genoemd, is waarschijnlijk dé favoriete tool van de meeste online marketeers. Met behulp van deze tool kun je eenvoudig advertenties aanmaken die op Google getoond worden. Daarnaast is het ook mogelijk om de advertenties op een groot netwerk van sites te plaatsen, doordat veel websites betaald krijgen voor hun advertenties. Google heeft dit allemaal erg toegankelijk gemaakt. Omdat de Google zoekmachine ook dé populairste zoekmachine is, is het geen slecht idee om op dit platform te adverteren. Google probeert dit eenvoudig te maken door middel van Google Ads. Toch behalen ervaren marketingbureaus veel betere resultaten dan ondernemers die minder ervaring hebben. Een goede marketeer zal de advertenties en de doelgroep namelijk goed analyseren. veel mensen kiezen daarom voor een data gedreven Google AdWords

De verschillende attributiemodellen van Google Ads

Google Ads heeft verschillende attributiemodellen. Het meest bekende attributiemodel is het last-click Google Ads model. Bij dit model wordt er waarde toegekend aan de advertentie die een bezoeker als laatste heeft geklikt. Het systeem zal op deze manier dus geen rekening houden met eventuele andere advertenties die ook aan de conversie bijdragen. Dit is niet altijd het meest effectieve systeem, omdat er vaak een heel proces plaatsvindt voordat er een conversie gedaan wordt. De kans is ontzettend groot dat advertenties die iemand hiervoor heeft gezien uiteindelijk ook tot de conversie hebben geleid. Het is dus zonde als er geen waarde aan deze advertenties wordt toegekend.

Het probleem van het last-click attributiemodel is dat advertenties die wel bijdragen aan de conversie, maar waar niet als laatste op geklikt wordt, als waardeloos beschouwd worden. Uiteindelijk zullen deze advertenties dus gestopt worden, waardoor de campagne in zijn geheel minder effectief wordt. Dit is zonde en daarom kiezen steeds meer mensen voor het data gedreven Google AdWords attributiemodel.

Data gedreven Google AdWords

Het data gedreven Google Adwords is een van de betere attributiemodellen. Het is geen slecht idee om je Google Ads attributiemodel aan te passen naar dit model. Op deze manier wordt er namelijk ook waarde toegekend aan andere advertenties die aan de conversie bijdragen. Hierdoor kun je de waarde van iedere advertentie nauwkeurig inschatten en worden er geen effectieve campagnes stopgezet.

Veel bedrijven kiezen ervoor om Google Ads helemaal uit te besteden. Dit omdat een expert doorgaans betere resultaten zal behalen. Kies jij er ook voor om je campagnes uit te besteden? Ook als jij je campagnes uitbesteedt of wilt gaan uitbesteden, is het aan te raden om het attributiemodel te laten wijzigen in Google Ads. Het is dan ook verstandig om dit eens goed met de persoon die je campagnes verzorgt te overleggen. Wanneer je met een professionele partij te maken hebt, zal deze partij goed kunnen inschatten welk attributiemodel voor jou het beste werkt.

Houd er wel rekening mee dat je niet direct aan het data gedreven Google AdWords kunt beginnen. Google Ads dient eerst over voldoende informatie te beschikken. Wanneer je pas begonnen bent met adverteren, is dit meestal niet het geval.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

negen − 6 =